http://ad.zanox.com/ppc/?31811413C36070243T

tiistai 4. marraskuuta 2014

Mun perus maanantai - arkea Berliinissä

Mä olin tavallaan jo odottanut, että pimeä synkeä marraskuu alkaisi ja voisi korkata glögi-kauden ja fiilistellä kotona kuuma kuppi kädessä. Mutta täällä marraskuu alkoi jopa vähän liiankin aurinkoisena! Raukat glühwein-kauppiaat saa seisoskella ihan omassa rauhassaan, kun porukka jonottaa mieluummin jätskikiskalle.

Muuten perusarki on täällä varmaan aikalailla samanlaista kun missä tahansa muuallakin. Päivät kuluu suurimmaksi osaksi töiden, urheilun ja ruoanlaiton parissa. Mun on vaikea kuvailla mun normaalia päivää, koska mun päivät on oikeestaan aika erilaisia: kerran viikossa istun saksan kurssilla töiden jälkeen, ainakin kerran viikossa meen joko kavereiden tai poikaysävän kanssa johkin ulos syömään jne. Mutta maanantait on aika hyvin vakioitunut mun salipäiviksi. Tässä miltä mun eilinen normimaanantai näytti:

Heräsin jo ennen kellon soimista klo 7.20,  koska ulkona oli niin valoisaa! Miten ihana herätä auringonpaisteeseen. Aaamiaiseksi edellisenä iltana tekemääni tuorepuuroa ja kananmuna, aamutoimet ja klo 8.15 olin valmis lähtemään töihin. Polkaisin pyörällä eka apteekkiin ja apteekin kautta toimistolle.

 Good morning Berlin!

Mun työpaikka sijaitsee ihan Berliinin muurin (East Side Galleryn) ja O2-maailman vieressä, mukavasti keskellä turistilaumoja, joita saa ihan tosissaan väistellä kun yrittää päästä lounaalle. Ikkunoista näkyy Spree-joki ja Aleksander Platsin TV-torni. Mulla kestää pyöräillä töihin yleensä noin 15 minuuttia, tänä aamuna apteekki-pysähdyksen takia vähän kauemmin. 


Tästä kurvaan joka aamu töihin. Mun toimisto oikealla.

Mun työpaikka on kaikki noi 3 "lasista" rakennusta

Aamupäivä menee nopeasti ja yhtäkkiä kello on 12.30! Mulla on lounastreffit sovittu hyvän ystävän kanssa, kätevää kun työpaikat sijaitsee ihan lähekkäin. Mun lounaat vaihtelee aika paljon: pari kertaa viikossa on omat ruoat mukana, muuten mennään yleensä työkavereiden kanssa johonkin ulos syömään. Tässä lähellä on esimerkiksi todella hyvä korealainen, espanjalainen ja paljon vietnamilaisia ravintoloita. Valinnanvaraa riittää kyllä! Lounaan saa yleenä 5.00 - 6.50 eurolla. Tänään mentiin kuitenkin Universal Studioiden ruokalaan, koska se on lähellä molempia ja ruoan saa nopeasti. Molemmat valittiin lounaaksi keitto ja salaatti.


Lounastreffit Spree:n rannassa hyvän ystävän kanssa

Klo 13.30 takaisin toimistolla ja työt jatkuu. Meillä on töissä joka viikko aina jonkun maan teemaviikko, tällä kertaa vietetään puolalaista viikkoa. Joka päivä on siis jotain kyseiseen maahan liittyvää ohjelmaa, joka sisältää usein jotain syötävää. Tänään oli puolalainen lounas. Kävin maistelemassa muutaman dumblingin ja kananmunasalaattia. Wodkan skippasin ;)

Kello 18 työpäivä on pulkassa. Hurautan pyörällä suoraan töistä salille. Nappasin välipalaksi Questbar-protskupatukan (aiemmin olin jo napsinut vähän pähkinöitä). Tarkoitus oli tehdä pelkkä Flexibar-tunti, mutta tunnin jälkeen törmäsin sattumalta kaveriin, joka sai mut houkuteltua jäämään vielä Body Pump -tunnille. En tiedä oliko pumppi hyvä ideä, koska kyykyissä alkoi polveen taas sattumaan, muuten oli kyllä hyvä setti! Tuntien jälkeen olin aika kuitti. Otin nopean suihkun salilla (tällä kertaa en jaksanut jäädä saunomaan) ja polkaisin kotiin.

Kello olikin jo 20.30, kun pääsin kotiin. Nälkä murisee mahassa - vedin eiliset kasviskeiton jämät naamariin ja tein päälle vielä banaanipannukakun. Ruoan jälkeen kello onkin jo kymmenen, sitten vaan sänkyyn lukemaan kirjaa ja nukkumaan.


Spree-joki, Berliinin muuri ja ihan oikealla mun työpaikka

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä kommentti