http://ad.zanox.com/ppc/?31811413C36070243T

torstai 29. tammikuuta 2015

10 000 askelta päivässä!

Ootko koskaan mitannu, kuinka monta askelta päivän aikana otat? Tavoite ihan jokaiselle olis liikkua ainakin 10 000 askeleen verran per päivä, mikä ei varmaan kovinkaan monella perus toimistotyöläisellä ainakaan täyty. Mä ostin uuden puhelimen (ihanan Samsung Alphan!) ja otin koekäyttöön Samsungin S health -sovelluksen. Sovellus mittaa päivän aikana kertyneet askeleet, siis tietty ne mitkä on otettu puhelin mukana.

Mä olen jotenkin aina kuvitellut, että en liiku normipäivän aikana juuri ollekaan, kun istua kökötän melkein iltaan asti toimistossa. Tavoite 10000 askelta päivässä kuulostaa hurjan suurelta määrältä! Onneksi suurkaupungissa asumisen "etuna" on, että vaikka kulkee julkisilla, niin kävellä pitää silti aina aika paljon. Jos hurauttaisi aina autolla kotoota suoraan kohteeseen, niin ei askelia varmaan kertyisi kovinkaan montaa.

Mun ekana testipäivänä menin aamulla julkisilla töihin, töistä jukisilla salille jooga-tunnille (salin ajan puhelin oli pukukopissa, eli salilla otetut askeleet on kokonaissummasta pois) ja salilta kävelin kotiin -matkaa reilu kilsa. Päivän askelsaldo: 11 140 askelta! Olent odella positiivisesti yllättynyt, luulin liikkuvani päivän aikana paljon vähemmän!

Päivän askelsaldoa tietty nostaa kävelyt metroasemalle ja kesken työpäivän lounaalle. Niinä päivinä, kun meen pyörällä töihin ja syön lounaan toimistolla menemättä ulos, askelia kertyy luonnollisesti vähemmän.
Mun kuntosalin mietelause vapaasti suomennettuna: Kävely on yksinkertaisin tapa harrastaa liikuntaa. Totu siis kävelemään paljon!

Askelmittari on tehnyt mulle positiivisen tehtävänsä: ramppaan työpäivän aikana keittiössä hakemassa vettä useemmin ja nyt en enää edes halua jäädä sisälle lounastunnille, koska pitää lähteä ulos kerryttämään päivän askelsaldoa! Mulla on jopa pieni leikimielinen kisa käynnissä yhden työkaverin kanssa siitä, kummalle kertyy enemmän askelia.. hehheh.

Kävely on ihan parasta hyötyliikuntaa, ja suosittelenkin kaikkia kiinnittämään huomiota omaan arkikävelyyn. Mun terveystavoite helmikuulle kuuluukin näin: vähintään 10000 askelta joka päivä! Kuka on messissä?

Tuhannen kilometrin matka alkaa yhdestä askeleesta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä kommentti