http://ad.zanox.com/ppc/?31811413C36070243T

perjantai 29. huhtikuuta 2016

Näissä asioissa en ole hyvä!

Kukaan ei voi olla hyvä kaikessa. Mä juttelin tässä yksi päivä kaverin kanssa joka sanoi, että hänelle ruoanlaitto on ihan hirveä taakka, ja on vaikea miettiä mitä tehdä ruoaksi. Mulle se ei ole koskaan ollut ongelma! Kipeenäkin löydän energiaa tehdä terveellistä ruokaa ja loihtia hyviä välipaloja, no problem! Urheiluunkin riittää energiaa vaikka useemman kerran päivässä. Mutta on mullakin niitä asioita, jotka tuntuu ihan ylitsepääsemättömän vaikeilta. Tässä niistä muutamia:

(Kuvat viime viikonlopun Itämeren reissulta, oltiin Poel-nimisellä "saarella")

Punainen orvokki: näissä asioissa en ole hyvä

Punainen orvokki: näissä asioissa en ole hyvä



  • Laskujen maksaminen. Tää ei ole varmaan kenenkään lempipuuhaa, mutta mulla vaan laskut helposti unohtuu. Aina kun saan laskun, lykkään sen maksamista eräpäivään saakka, ja aika useesti onkin käynyt niin, että saan sitten maksella huomautuslaskumaksuja  ja muita korkoja, kun oon vaan unohtanu koko laskut.
  • Veroilmoituksen teko. Tää on mulle yksi painajainen! Saksassa pitää veroilmoitus tehdä kokonaan itse, se ei siis tule esitäytettynä niin kuin Suomessa. Veroilmoituksen tekoa varten pitää ensin tilata pin-koodi, joka tulee postissa kotiin. Vasta sitten pääsee hommiin. Viime vuonna mä tilasin kyllä tän koodin, mut sit kun koodi tuli, en muistanu käydä aktivoimassa sitä tarpeeksi ajoissa, ja lopulta koko koodi ei ollu enää voimassa. Multa jäi siis veroilmoitus viime vuodelta tekemättä...
  • Sähkösopimuksen ym tekeminen. Me ollaan asuttu nyt vuosi meidän nykyisessä asunnossa, eikä olla edelleenkään tehty sähkösopimusta. Ei olla kyllä saatu yhtäkään laskuakaan - ei mitään hajua mistä meidän sähkö tulee tai kenelle laskut menee :D
  • Siivoaminen. Mä vaan en tykkää siivota. Piste.
  • Pyykit ja muu kodinhoito. Mua ei haittaa olla vastuussa kaupassa käynnistä ja ruoanlaitosta, mutta kaikki muu kodinhoito ei oikein nappaa. Pesen pyykkiä yleensä siinä vaiheessa, kun puhtaat alushousut on loppu.
  • Venyttely. Mä oon tosi kankee, ja tiedän et venyttely ois hyväks, mut se on niin tylsää etten vaan jaksa :D Mun on pakko mennä ohjattuun joogaan tai johonkin muuhun ohjattuun settiin, yksin en jaksa venytellä.
  • Teknisten ohjekirjojen lukeminen. Mä en jaksa keskittyä jos mun pitää lukea jotain manuaaleja - haluan, että joku kertoo mulle ja näyttää kädestä pitäen vaikka miten mun kamera toimii.
Punainen orvokki: näissä asioissa en ole hyvä

Punainen orvokki: näissä asioissa en ole hyvä

Hei nythän on vappuviikonloppu! Meillä on tulossa vähän sivistyneempi vappupäivä, koska mennään Berliinin konserttisaliin Jan Tiersen (eli Amelie -elokuvan musiikin säveltäjän) konserttiin. Onkos teillä railakkaita juhlasuunnitelmia? :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä kommentti