http://ad.zanox.com/ppc/?31811413C36070243T

lauantai 30. huhtikuuta 2016

RESEPTIT: VADELMA-TATTARI RAAKAPUURO

Mulla on täällä vähän erilaiset vappuherkuttelut meneillään :D Puuro on meinaan mulle nykyään todellakin herkku. Oon huomannut, että mulle sopii proteiinipitoinen aamiainen paremmin, joten yleensä syön aamulla ison smoothien proteiinilisällä tai kananmunia jossain muodossa. Viikonloppuisin kuitenkin "irrottelen" ja herkuttelen aamupuurolla :D


Reseptit: vadelma-tattaripuuro

Puuroa voi tehdä niin monella muullakin tapaa kuin perinteisesti kaurasta, joten mun mielestä puuroon on aika vaikea kyllästyä. Mä oon ite innostunut tattarin lisäksi mm. hirssi-ja amaranttihiutaleista puurossa.

Mä en oo koskaan tykännyt tattarihiutaleista tehdystä puurosta- niistä tehdyssä puurossa on todella voimakas sivumaku. Raaoista tattariryyneistä sen sijaan syntyy miedon makuinen raakapuuro, jossa perinteistä tattarimaista sivumakua ei ole lainkaan. Banaanin ja marjojen ansiosta tämän raakapuuron koostumus on vispipuuromaisen kuohkea. Ja tietenkin puuro pitää aina koristella erilaisilla päällisillä - jätä osa marjoista koristeeksi puuron päälle, lisää myös kaakaonibsejä, hedelmän paloja ja loraus agavesiirappia tai hunajaa. 

Puuron lisäksi meidän aamiaispöydässä oli tänä aamuna banaanipannukakkuja, oikein kunnon herkkuvappubrunssi siis!

Reseptit: vadelma-tattaripuuro


Reseptit: Vadelma-tattariraakapuuro

  • 2 dl tattaria (Mulla näitä*)
  • 1 dl cashew-pähkinöitä
  • 1 banaani
  • 2 dl vadelmia (tai muita marjoja)
  • 1 tl kurkumaa
  • 1 tl ceylon-kanelia
  • 1 tl bourbon-vaniljaa (Mulla tämä*)
  • 1 rkl kookosmannaa (esim. tämä)
  • (1-2 rkl riisi- tai hera-proteiinijauhetta)
  • 1-2 dl vettä/kasvimaitoa/kookosmaitoa
  • Päälle: marjoja, kaakaonibsejä + loraus hunajaa tai siirappia
Aloita homma jo edellisenä iltana. Huuhdo tattariryynit hyvin - vuorotellen kylmällä ja kuumalla vedelle. Laita tattarit isoon astiaan kylmään veteen huoneen lämpöön likoamaan. Laita myös cashew-pähkinät omaan kulhoonsa kylmään veteen likoamaan.

Seuraavana päivänä kaada liotusvesi pois tattarista ja cashew-pähkinöistä. Huuhtele tattarit. Sekoita kaikki aineet tehosekoittimessa kuohkeaksi puuroksi. Nestettä kannattaa laittaa ensin vähemmän, ja lisätä jos puuro jää liian paksuksi. Koristele marjoilla / kaakaonibseillä ja nauti heti! :)

Kurkkaa myös aikaisemmin julkaisemani cashew-tattariraakapuuro-ohje täältä.

Hauskaa vappua kaikille!! :)

*Tuote saatu Foodinilta

Reseptit: vadelma-tattaripuuro

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä kommentti